Villkor och bestämmelser

Nöjdhetsgaranti
Det handarbete vi utför tar vi på allvar. Därför är det viktigt att du blir lika nöjd som vi är med din skräddarsydda produkt. Vi vill att du ska vara 100% nöjd med din produkt och om du inte är nöjd lovar vi dig pengarna tillbaka.

Garantin ger dig som kund full rätt att byta eller returnera en vara om man ej är helt nöjd med produkten av någon anledning. Denna garanti omfattar både broderade och obroderade varor och är helt unik för nameOn. Vi vill med denna garanti ge dig som kund ökad trygghet, och utvidga till full ångerrätt även för skräddarsydda produkter.

Om du vill utnyttja denna garanti vill vi att du kontaktar kundtjänst via mail eller telefon innan du skickar tillbaka varan så vi vet vad ärendet gäller när vi mottar varan i retur. Beroende på anledningen till returen kan vi då bedöma om en ny vara skall skickas ut eller om köpet skall makuleras.  Vid retur står du för fraktkostnaden själv, om köpet helt skall makuleras måste du ge besked om detta till kundtjänst.

Detta är vad lagen säger om returfrakt och ångerrätt på specialbeställda varor:

Returfrakt
Om du ångrar dig när du handlat via internet eller postorder får du själv betala returfrakten. Ångrar du dig vid telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten. Om du ångrar dig vid hemförsäljning ska du hålla varan tillgänglig så att säljaren kan hämta den hos dig. Ett undantag är om varan levererats efter själva hembesöket. Då ska du själv skicka tillbaka varan men har rätt till skälig ersättning för returfrakten.

Varor som ej omfattas av distansavtalslagen:
Specialtillverkade varor, d v s varor som har tillverkats eller väsentligen ändrats efter kundens särskilda önskemål eller som på något annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Det räcker inte att varan är beställd utanför ditt ordinarie sortiment utan det krävs att kunden har lämnat sådana instruktioner för var­ans tillverkning att den inte längre är möjlig att sälja till någon annan, möjligen annat än till ett mycket kraftigt subventionerat försäljningspris, för att undantaget ska bli tillämpligt. I detta fall gäller att du och kunden måste avtala särskilt om att varan inte ska omfattas av distans- och hemförsäljningslagen. Kom ihåg att det är du som måste kunna bevisa att du har avtalat med kunden att ångerrätten inte ska gälla. Det är därför viktigt att avtalet sker i en varaktig form och att du sparar informationen.

Denna information är hämtade från konsumentverkets hemsida och svenskhandel.se:
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Lagar/Distans--och-hemforsaljningslagen/
http://www.svenskhandel.se/Documents/E-handel/Guide%20f%C3%B6r%20lagstiftning%20e-handel.pdf

Outhämtade paket

Vi förbehåller oss rätten till att ta ut en avgift på 200 kronor för oavhämtade paket. I samband med att paketet blir returnerat till oss skickas en ny separat faktura ut.

Enligt Konsumentköplagen har du som kund alltid rätt att avbeställa en vara innan den levererats till dig. Säljaren kan då inte kräva att du ska fullföra köpet och betala varan. Men företaget har däremot rätt att kräva ersättning av dig för kostnader denne har haft i samband med beställningen, exempelvis fraktkostnader och andra administrativa avgifter.

Cookies

Vad är cookies?
En cookie är en liten textfil som skickas från vår webbserver och som sparas av din webbläsare. Det finns två sorters cookies, ”vanliga” cookies och sessionscookies. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare och sparas alltså inte, medan vanliga kakor sparas på din dator en längre tid.

Så används cookies på nameOn.se
Syftet med att använda cookies på c är för att kunna säkerställa att du loggat in som kund för att du därigenom ska slippa logga in på varje ny sida du besöker. Cookies används även för att underlätta analys av trafik och köphistorik på www.nameon.se – för att exempelvis mäta effekten av marknadsföring. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies så försvinner möjligheten att logga in som kund och därmed även slutföra köp.

Så kan du undvika cookies
Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Du kan också radera cookies manuellt från din hårddisk när som helst.

Väljer du att inte acceptera cookies kan vissa funktioner fortfarande användas, men du kan begränsa funktionaliteten på vissa webbsidor.

Faktura

Vid val av fakturabetalning förbehåller vi oss rätten att be om förskottsbetalning oavsett orderbelopp om vi anser att detta är nödvädigt samt att göra en kreditcheck. Vid val av fakturabetalning samt godkännande av villkor och bestämmelser är detta avtal bindande och vi förbehåller oss rätten att neka köp om vi anser att kunden ej är kreditvärdig.

Vid sen betalning tillkommer förseningsavgift à 60 kr och eventuella inkassokostnader.