Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden?
Svar: Normal leveranstid från NameOn är 10-14 dagar om varorna finns på lager. För mer information läs under rubriken Frakt/leverans.
Kontakta kundservice om du har frågor kring din leverans på info@nameon.se eller telefon 033-100 238.

På min kundsida står statusen på ordern som «väntande» trots att det var ett tag sedan jag lade in min beställning, varför det?
Svar: Detta är ett fel i vårt system som kommer att rättas till under hösten.

Kontakta kundservice för info om din orderstatus.

Jag vill ha kollinummer så jag kan spåra min beställning, vart får jag tag på det?
Svar: Det enklaste är om du mailar vår kundtjänst på: info@nameon.se

Vänligen uppge ditt ordernummer så hjälper vi dig snabbare. 

Vilka fraktmetoder erbjuder ni och vad är kostnaden?
Svar: Vi skickar våra försändelser med Posten och kostnaden för detta är 89:- Den försändelsetyp vi använder heter MyPack.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Svar: Vi erbjuder kortbetalning med VISA och MasterCard, NameOn faktura (via JI finans), faktura till Klarna samt Klarnakonto. OBS! För att handla via Klarna måste man handla via vår nätbutik, vi erbjuder ej betalning med Klarna via telefon i dagsläget.

Hur lång tid har jag på mig att betala fakturan?
Vid val av faktura har du ett förfallodatum på ca 14 dagar efter att paketet är uthämtat, vill man ha längre tid på sig att betala måste man välja att betala via Klarna. Vid frågor om en Klarnafaktura skall du kontakta Klarna via mail: info@klarna.se eller via telefon: 08-120 120 10 

Felleverans:

Vad gör jag om jag mottagit en felaktig order/vara?

Svar: Om du mottagit något som ej överensstämmer med vad du beställt skall du kontakta kundtjänst så snart som möjligt, antingen via telefon eller mail.

Om jag vill returnera en vara, vilken adress skickar jag försändelsen till?
Svar: Du skickar paketet till följande adress:  

J A Pripps gata 2
421 32 Västra Frölunda 
Märk försändelsen med NameOn

OBS! Kontakta alltid kundservice innan du returnerar!
Vid byte, reklamation eller retur är det du som står för transportrisken, det är du som kund som ansvarar för att godset ej är skadat eller att varor saknas innan leveransen är kvitterad. 

Vad är det för kvalitet på era handdukar?
Svar: Vikten är 540 g/m2

Tvättråd

Maskintvätt 60°C

Kan kemtvättas i alla lösningar

Klorblekmedel får ej användas

Kan torktumlas

Vad kan man brodera?
Svar: Eftersom storlek och broderingsyta varierar på våra produkter så är det väldigt individuellt hur mycket du kan brodera på varje vara. Kontakta kundtjänst vid speciella frågor angående detta.
Vi broderar dessa tecken: 

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅÄÖ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøåäö
1234567890!"#'-/?&

Jag har fått en extra kostnad om 28:- på min vara, varför det?
Svar: Detta beror troligast på att du valt att brodera ett dubbelnamn, detta kostar 28:- extra/vara. 

Jag har fått en avgift om 69:-/97:-/99:-/127:- på min bonusgåva, varför?
Svar: Det tillkommer en kostnad på din bonusgåva om du valt att lägga till brodyr på denna, annars är den helt gratis. Beloppet beror på vilken typ av bonus det är:

Välkomstbonus: 69:- vid enkelt namn, 97:- vid dubbelt namn
Superbonus: 99:- vid enkelt namn, 127:- vid dubbelt namn
Guldbonus: 69:- vid enkelt namn, 97:- vid dubbelt namn 

Om en vara/färg är överkryssad, kommer denna in i lager igen?
Svar: Om varan fortfarande finns kvar i vårt sortiment men är överkryssad, betyder det att den är tillfälligt slut på lager, men att vi väntar leverans, du kommer inom kort att kunna beställa denna vara igen.  

Kan man eventuellt reservera varan?
I dagsläget kan man inte reservera varor tyvärr. 

Jag bor i Sverige men vill ha min leverans till ett annat land, är det möjligt?
Svar: Nej tyvärr, vi levererar endast inom Sverige.

Jag har ej hämtat ut mitt paket, kommer jag att bli debiterad frakt för detta?
Svar: Ja, alla outlösta paket debiteras med en avgift om 200:-